۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 1001537

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مقابله با اتباع غیرمجاز نیازمند یک اقدام فوق‌العاده و فوری است،چرا که مطابق قانون به کارگیری اتباع غیرمجاز جرم است.

به کارگیری اتباع غیرمجاز جرم است

سردار قاسم رضایی اظهار داشت: اگر امروز در کشور و در استان قزوین آرامش و امنیت وجود دارد، حتماً نتیجه عنایت الهی، بصیرت و همکاری مردم و نقش جدی و پررنگ انتظامی است، باید این توفیق خدمت را قدر دانست.

وی ادامه داد: در سازمان انتظامی باید کلمه «من» را تبدیل به کلمه «ما» کرد، «من» برکات کار را از بین می‌برد، شهید سلیمانی این مسئله را رعایت کرد، ایشان با اخلاص عمل کرد و کارش برکت یافت، چنین شخصیت برجسته‌ای الگوی همه ماست، در صورت الگوبرداری از این شخصیت، تشکیلات رشد می‌کند و ایثار و معنویت وارد کار می‌شود.

سردار رضایی انضباط را شاکله هر تشکیلات دانست و عنوان کرد: رعایت انضباط در مأموریت‌ها بسیار حائز اهمیت است، رعایت ادبیات گفتمان، نگه داشتن حریم‌ها، انضباط محیطی و آموزشی، انضباط در تاکتیک، ظاهر و رفتار زیر مجموعه مبحث انضباط است.

وی بیان کرد: اگر اراذل و اوباش بخواهند خودنمایی و حرمت شکنی کنند، خنجر و قداره آنان باید توسط پلیس بر زمین بیفتد تا دیگر جرات عرض اندام نداشته باشند، این پیام حاوی نکات مهمی است و اقتدار سازمان انتظامی را می‌رساند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه مؤثرترین مؤلفه امنیت داخلی، سازمان انتظامی است، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص اشاره کرد و گفت: آرامش و تکیه‌گاه مردم همین مرزبان‌ها و حافظان امنیت هستند، امنیت نباشد هیچ چیزی وجود ندارد، باید این را باور و تبیین کنیم.

وی تأکید کرد: شهرستان آبیک حدود ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد و ۱۸۳ شهید، ۴۶۲ جانباز و ۴۴ آزاده تقدیم انقلاب کرده است، ۲۶ تن از این شهدای عزیز، شهدای گرانقدر انتظامی بوده‌اند، همه این‌ها برای ما سرمایه هستند و ما باید کاری کنیم خداوند از ما به اعتبار این عزیزان راضی باشد.

سردار رضایی در بحث جرائم تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا آمار سرقت کاهش پیدا کند، کشف به موقع موجب کاهش وقوع جرائم خواهد شد، باید وقوع سرقت را به حداقل برسانیم، مالخرها را شناسایی کنیم و از طریق آنان به سارقان برسیم، بنابراین باید در بحث پیشگیری از وقوع سرقت و کشف به موقع دقت کنیم تا آمارها کاهش پیدا کند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در حوزه وقوع جرم توسط اتباع بیگانه اظهار کرد: این موضوع یک خطر جدی است، مقابله با اتباع غیرمجاز نیازمند یک اقدام فوق‌العاده و فوری است، باید برای کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کارگیری می‌کنند، نامه اخطار صادر شود، چرا که مطابق قانون به کارگیری اتباع غیرمجاز جرم است، کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، پلیس امنیت و پلیس راهور باید در این زمینه دست به دست هم دهند و با هم‌افزایی تلاش در انتقال اتباع غیرمجاز داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.